A gyakorlatokon kötelező a részvétel, legfeljebb 3 hiányzás megengedett.
Előfeltételként elvárt középiskolás matematika tudás valamint lineáris algebra alapszintű ismerete.
A gyakorlaton C++ nyelven programozunk, ennek ismerete nem előfeltétel, azonban a nyelv alapszintű elsajátítása a kurzus sikeres teljesítéséhez elengedhetetlen. Ennek elősegítésére az első gyakorlaton elsősorban a C++ nyelvvel ismerkedünk, de további önálló gyakorlásra mindenképp szükség van!
Jegyszerzés
3 órás géptermi zárthelyi a félév végén.
A szorgalmi időszak során gyűjthetők pontok:
- Kisbeadandó: max. 8 pont (ha nincs beadva -10 pont!)
- Órai munka/szorgalmi feladatok: max. 10 pont (a maximumnál több lehetőség lesz a pontszerzésre)
A zárthelyin kb. 100 pont szerezhető, ehhez adódnak hozzá a szorgalmi időszakban szerzett pontok. Egy utóvizsga lehetőség van. Ha valaki bukik a zárthelyin, a pontjai felének alsó egész részét viszi tovább.
Ponthatárok
| 85+ | jeles |
| 70–84 | jó |
| 50–69 | közepes |
| 45-49 | elégséges |
Tematika
A gyakorlatok tervezett ütemezése:
| Óra | Téma |
| 1. | C++, Visual Studio |
| 2. | SDL alapok, egyszerű rajzolás, eseménykezelés |
| 3. | Eseménykezelés, OpenGL, GUI |
| 4-5. | Shader-ek, GPU-val rajzolás |
| 6. | Bufferkezelés (VAO, VBO, IBO), 2D geometriák |
| 7. | Kamerakezelés, 3D geometriák |
| 8. | 3D geometriák, transzformációk |
| 9. | Textúrázás |
| 10. | Árnyalás, megvilágítás |
| 11. | Picking |
| 12-13. | ZH Gyakorlás |