A gyakorlatokon kötelező a részvétel, legfeljebb 3 hiányzás megengedett.
Előfeltételként elvárt középiskolás matematika tudás valamint lineáris algebra alapszintű ismerete.
A gyakorlaton C++ nyelven programozunk, ennek ismerete nem előfeltétel, azonban a nyelv alapszintű elsajátítása a kurzus sikeres teljesítéséhez elengedhetetlen. Ennek elősegítésére az első gyakorlaton elsősorban a C++ nyelvvel ismerkedünk, de további önálló gyakorlásra mindenképp szükség van!
Jegyszerzés
3 órás géptermi zárthelyi a félév végén.
A szorgalmi időszak során gyűjthetők pontok:
- Kisbeadandó: max. 8 pont (ha nincs beadva -10 pont!)
- Órai munka/szorgalmi feladatok: max. 10 pont (a maximumnál több lehetőség lesz a pontszerzésre)
A zárthelyin kb. 100 pont szerezhető, ehhez adódnak hozzá a szorgalmi időszakban szerzett pontok. Egy utóvizsga lehetőség van. Ha valaki bukik a zárthelyin, a pontjai felének alsó egész részét viszi tovább.
Ponthatárok
85+ | jeles |
70–84 | jó |
50–69 | közepes |
45-49 | elégséges |
Tematika
A gyakorlatok tervezett ütemezése:
Óra | Téma |
1. | C++, Visual Studio |
2. | SDL alapok, egyszerű rajzolás, eseménykezelés |
3. | Eseménykezelés, OpenGL, GUI |
4-5. | Shader-ek, GPU-val rajzolás |
6. | Bufferkezelés (VAO, VBO, IBO), 2D geometriák |
7. | Kamerakezelés, 3D geometriák |
8. | 3D geometriák, transzformációk |
9. | Textúrázás |
10. | Árnyalás, megvilágítás |
11. | Picking |
12-13. | ZH Gyakorlás |