Számítógépes Grafika GY követelmények

A gyakorlatokon kötelező a részvétel, legfeljebb 3 hiányzás megengedett.

Előfeltételként elvárt középiskolás matematika tudás valamint lineáris algebra alapszintű ismerete.

A gyakorlaton C++ nyelven programozunk, ennek ismerete nem előfeltétel, azonban a nyelv alapszintű elsajátítása a kurzus sikeres teljesítéséhez elengedhetetlen. Ennek elősegítésére az első gyakorlaton elsősorban a C++ nyelvvel ismerkedünk, de további önálló gyakorlásra mindenképp szükség van!

Jegyszerzés

3 órás géptermi zárthelyi a félév végén.

A szorgalmi időszak során gyűjthetők pontok:

  • Kisbeadandó: max. 8 pont (ha nincs beadva -10 pont!)
  • Órai munka/szorgalmi feladatok: max. 10 pont (a maximumnál több lehetőség lesz a pontszerzésre)

A zárthelyin kb. 100 pont szerezhető, ehhez adódnak hozzá a szorgalmi időszakban szerzett pontok. Egy utóvizsga lehetőség van. Ha valaki bukik a zárthelyin, a pontjai felének alsó egész részét viszi tovább.

Ponthatárok

85+jeles
70–84
50–69közepes
45-49elégséges

Tematika

A gyakorlatok tervezett ütemezése:

ÓraTéma
1.C++, Visual Studio
2.SDL alapok, egyszerű rajzolás, eseménykezelés
3.Eseménykezelés, OpenGL, GUI
4-5.Shader-ek, GPU-val rajzolás
6.Bufferkezelés (VAO, VBO, IBO), 2D geometriák
7.Kamerakezelés, 3D geometriák
8.3D geometriák, transzformációk
9.Textúrázás
10.Árnyalás, megvilágítás
11.Picking
12-13.ZH Gyakorlás